kolmapäev, 14. juuli 2010

Baudhayana dharmasuutra. Neljas raamat.

* Kui mees ei otsi oma tütrele abikaasat kolme aasta jooksul, pärast tütre esimest menstruatsiooni, sooritab ta süüteo, mis on võrdne abordi läbiviimise süüga.

Seda juhul, kui tütrel pole kosilasi; kui tütrel käib kosilasi, siis sooritab ta samaväärse süüteo iga kord, kui tütart kositakse.

Tundub veider, kuid asi on selles, et kui tütar ei abiellu, siis ei sünni ju uusi braamaneid. Ja selles ongi süüdi tüdruku isa. Sest maailma on hirmsasti juurde vaja braahmanipoisse :)

* Kui mees ei seksi naisega pärast seda, kui naine on käinud rituaalses vannis, mis tähistab tema menstruatsiooni lõppu, siis määrab ta oma esivanemad kuuks ajaks naise poolt eritatud menstruatsioonivedelike sees vedelema.

Oh, päris jäle!!! Asi on selles (nagu ma eespool kirjutasin), et hindud uskusid tollal, et lapse eostamiseks sobiv aeg on kohe pärast menstruatsiooni lõppu.

Paljude puhastavate rituaalide kirjeldamise puhul alustatakse kõige pikemaajalisest ja keerukamast, siis öeldakse "või ka" ja kirjeldatakse lihtsamat rituaali, jne, kuni jõutakse selleni, et samast patust võib vabaneda ka end pestes ja kolm korda hingamisharjutust tehes OM öeldes... Tõesti veider. Kesse loll ennast siis näljutama ja lehmakaka ja -pissiga (need olevat puhastavad vahendid) toitma hakkab.

Erandlikuks või erakordseks (exceptional) puhastusmeetodiks peetakse veedade retsiteerimist peast, algusest lõpuni.

Kommentaare ei ole: