neljapäev, 23. juuni 2016

---

Nagu ma maininud olen, käib meil Õhtuleht, aga mina olen rohkem pildivaataja ja pealkirjalugeja. Teadusrubriigi artiklitest käin küll pilguga üle, aga muud nagu pelgan. Ka teleuudiseid ma ei vaata ja kui mõnikord olen mõelnud vaadata mingit vestlusringi ETV'st, et tutvuda seisukohtadega, mille eest inimesed võitlevad, ja faktide või järeldustega, mille abil nad seda teevad, aga kui keegi kedagi hurjutama kukub, siis hakkab mul nii ebamugav, et... Internetiportaalid aga tunduvad liiga kirjud - (minu meelest võiks valgel lehel olla mustad pealkirjad, mille all on lingid :D).  Nii et ma tean elust Eestis ja mujal maailmas nii palju, kui Õhtulehe pealkirjad lubavad oletada. Khm.

Viimasel ajal olen siiski palju mõtisklenud tipp-poliitikute kummalisest maailmast, kuna see on ikka rabav, et Trump on USA presidendikandidaadina üles seatud. Samas, pole mingi ime, et ameeriklased Euroopas toimuvat nähes tahavad enda riigi üle valvama kedagi, kes muretseb pigem ameeriklaste heaolu ja elunatukese kui võõralt maalt tulnud ja enda kohanemissuutlikkust veel mitte tõestanud muulaste võimaliku solvumise pärast. Hillaryga on jälle nii, et ta näib nii hirmus külm ja pragmaatiline, täitsa ebainimlik kohe, kuigi meie president Ilvese kõrval oleks tema teinud just seda, mida rahvas ootas Evelinilt - olnud kasvõi kaks aastat järjest viks ja viisakas, naeratav, poleks mitte millegagi märku andnud, et ta on üleliigne, sest presidendi tõeline paariline on juba keegi teine. Mõneti võikski isand Ilvest võrrelda Hillaryga - tark ja töökas, pühendunud ja usin, aga rahvale armas - seda mitte. Olen kindel, et Ilves on Eesti heaks väga palju ära teinud - tal on teadmisi, oskusi, hoolimist küllaga, aga hoolimata Evelini omaaegsetest ponnistusest puhta toidu eest võitlemise, koduleiva küpsetamise ja talupidamisega, ei saanud Ilvese-isand rahvale armsaks ega lähedaseks. Äkki oli Evelini pühendumus presidendi lähendamisele rahvale hoopis oma mehest kaugenemise põhjuseks? :D Igatahes mul on selline tunne, et Ilves tunneb hirmu rumala rahva suhtes. Et me oleme nii rumalad, et meie president põrkub tagasi,  kui meie peale mõtleb. Noh, see pole ka tore.

Ja muidugi President Putin :) Veel üks imeloom! Kas see polnud mitte Hiina esimene keiser, kes ei suutnud leppida mõttega, et ta on oma impeeriumi üüratuks laiendanud ja peaaegu kogu (tollal) teada oleva maailma valitseja, aga peab ühel päeval ikka surema nagu tavaline talupoegki, ning otsis usinasti igavese elu saladust? No paistab, et Putin on juba eluajal end botoksiga 'balsameerima' hakanud, et oma lapsenäoga igavikku kõndida. Siiski olen ma juba praegu põnevil, kes selle suure riigi etteotsa pärast teda astub? Kas on seal kardinate varjus peidus veel mõni nartsissistlik psühhopaat, või tuleb ikka mõni inimlikum ja diplomaatilisem figuur? Ma ei jõua ära oodata! :D

Ma ei tea, kuidas selle Putini-armastusega Vene lihtrahva seas on, aga Eesti venelased teda küll armastavad :D  Kunagi Naabrimehe ja tema külaliste juures ma ütlesin Putini kohta midagi iroonilist ja mainisin Anna Politkovskaja raamatut, mille endale ostnud oli, ja see ajas nad hirmsasti närvi :D


Mu naabrimees viidi muide eile kiirabiga ära. Võtsin rõdul pesu restilt ja kuulsin, kuidas kiirabitöötajad teda kompasid ja tema venekeelseid roppusi kuulasid, enne kui ta ilmselt minestas, sest siis hakkasid kostma mulle nii tuttavlikud laksud ja nõudlikud "hallo-hallo!" hüüded.

Suvisel ajal on rõduuksed ja aknad kõigil lahti ja ma kuulen hommikust õhtuni mõlema naabri ropendamist :p - ühelt poolt venekeelset ja teiselt eestikeelset.  Naabrimees on juba üle viiekümne ja ilmselt teab, mis teeb, aga kassiga naabritel on väike tütar, Kassandra. Ma ikka mõtlen, et vaene laps kasvab üles, pidades neid sõnu nagu mingiteks omadussõnadeks, millega oma juttu ilmestada...

Ja praegu meenus mulle, et ma tahtsin rääkida hoopis Jaan Tätte imevahvast eilses Õhtulehes ilmunud persooniloost, aga mul pole enam aega :D, Õhtul või homme või millalgi! :P


---

Lisatud 27. juuli 2016

Tänases Õhtulehes seisab, et Ilvese maine on eestlaste silmis hetkel madalam kui ühelgi Eesti presidendil iial on olnud.
Hmmnjaa.

Kommentaare ei ole: