reede, 15. märts 2013

Kelle vanaema tegi kohukesi?

Käin küllalt sageli ühel luuletustelehel, kust loen lihtsalt järjest luuletusi, kõigepealt kõige klikitumad poeedid ja siis vähemloetud...
Praegu loen Sylvia Plathi (juba kolmandat nädalat vist, või isegi neljandat...)...

Aga mis juba tõsiselt häirivaks muutub on reklaam sellel netilehel.
Ma pole päris kindel, mida ma plõksan ja kas see toimib iga kord või hoopis mingil kindlal minutil???, aga ma arvan, et ma plõksan lihtsalt luuletusekasti sees, et olla veendunud, et olen 'hiirega' ikka sel lehel - see käib mul alateadlikult,
aga siis ---
ühel hetkel avaneb uus leht, ilma et ma enda teada ühelgi ikoonil klõpsanud oleks.
Varem oli see mingi arvutimäng --- Travian???, midagi sellist.
Ja nüüd on tõesti kuri karjas, sest iga päev pean ma üllatunult vahtima mingit jube kahtlast tööpakkumisvarianti.

Leht ise näeb välja küllalt asjalik:




Esiteks tundus kahtlane, et lugemiseks pakutakse ingliskeelset artiklit sellest, kuidas kodune ema Tartu linnast (st justnimelt sellest linnast, kus mina parasjagu Internetis istun) interneti teel tohutut nutsu kokku hakkas ajama. Tartlanna nimi oli muide Melissa Johnson! :D Very Tartu!

Ärritas see, et lehelt ei saanud minema minna ilma et, sa oleksid kinnitanud, et jah, ma tõepoolest ei soovi selle pakkumisega tutvumist jätkata.
No kuulge, ma tulin siia luuletusi lugema! :S

Ühel päeval vaatasin kommentaare. Need on oma koolilapseliku õhinaga lihtsalt jubedad, kõik ühes stiilis: Mina hakkasin seda tööd tegema ja nii hästi läheb mul juba! Mina küll proovisin ja soovitan seda ka teistele oma sõpradele! Oi, see kõlab nii põnevalt, kas keegi teab sellest lähemalt rääkida? No mina saatsin juba avalduse ära ja ootan vastust, olen nii põnevil!

Valus!

Ma olen varemgi mõelnud, et kui tootja teeb reklaami, mis oma õõnsusega suisa kõhust kinni haarama ajab, siis kas on reklaamitegijaks nupust nikastanud elektrijänes (nänn-nänn-nänn-vingelt-paneme-hurraa!-me-ei-mõtle-kaa!), või tõesti usutakse, et on olemas inimesed, kellele selline ajuvaba õnnekõõksumine 'peale läheb'? Ja kui reklaamitegija teab, et tema toode:reklaam on häbiväärne rämps, kas tal on ehk õigus, et just see on parim viis sihtgrupi püüdmiseks?
Mõelda, kui jube, kui ongi selliseid inimesi, kes sellisel toonil esitatud pläma usuvad...
Aga ausalt, mul on raske seda uskuda.
Kui palju meie seas neid töövõimelisi 70-85-pallise IQ-ga inimesi ikka on?
Ja antud juhul võib olla üpris kindel, et nii rumal inimene, kes seda reklaamteksti usuks, ei mõista nii hästi inglise keelt, et seda teksti lugeda.

Muide, ma mõtlesin ükspäev ka sinna kommentaari panna, et jumala eest, lõpetage ära!
Siis märkasin, et 'spämmi tõttu' kommenteerimise võimalust 'enam' pole.
Küll aga uuenevad kiitvate kommentaaride kuupäevad!!!
Keegi nagu kuidagi ikka saab 'kommenteerida'.

Igatahes, täna vajutasin tüdinult teisi rubriike nagu: Technology, Media, More Stories, Weather ja igas kastis avaneb ükssama uus reklaam, mida jälle ei saa ilma lahkumissoovi kinnitamata kinni panna.





Jajah, viimane võimalus...

Õudne on sihukest asja näha keset oma luuletuste jaoks mõeldud pooltundi! :D

Vaat, ma telekat eriti ei vaata ja meil teles jooksvaid reklaame kritiseerida ei oska, aga kui ma kuulen seda reklaami, kus šokolaadiglasuuriga kohukesed on nagu vanaema tehtud, siis muutun küll tõsiseks. Paljud meist mäletavad kohukesi ka N-Liidu ajast, aga vanaemad siia küll kuidagi ei puutu. Kuidagi äralörtsitud nostalgia. Aga mulle nagunii maitsevad hoopis Karumsi kohukesed :)

Kommentaare ei ole: