teisipäev, 22. detsember 2015

I hate this place. Nothing works here...

Mõned ööd tagasi vaatasin mitut dokumentaalfilmi vaimuhaigetest ja hullumajadest ning ühes neist näidati noort meest, kelle tõi psühhiaatriahaigla EMOsse politsei, kuna ta oli tänaval seisnud ja karjunud. Teda näidati minu meelest mitmel erineval päeval ja haiglasolekuajal oli ta muidu hästi vaikne ja kuulekas, täiesti koostöövalmis, kuigi väsinud, lootusetu olekuga. Kuid kaks korda päevas, pool tundi hommikul ja sama kaua õhtul, jäi ta kusagil seisma ja hakkas undama:

"Nothing works here. I hate this place. The medications don't work."

Kui talt alguses EMOs küsiti, kas ta on varem haiglas olnud, siis vastas ta vaikselt ja kenasti, et on seitse aastat ravi saanud, vahel haiglas, vahel kodus tabletiravi. Ja seejärel lisas ta oma 'mantrasse' lause "I've been here for seven years."

Ja ikka jälle otsast peale, umbes pool tundi.
Haiglas hakati teda hoo alates lihtsalt õrnalt, ilma hullusärgi või kiivrita "kummituppa" viima, et summutada jorinat ja kaitsta teiste patsientide kõrvu :)

Aga seda mantrat kuulsin ma nii palju, et täna kummitas terve päeva, mistõttu pidin lõpuks guuglisse toksima "i hate this place nothing works here" - ja loomulikult oligi keegi mitmed selle mehega seotud osad välja lõiganud pikast dokust, mille nime ma nagunii ei mäleta :)



Ma loodan, et ma pole ainuke, keda peaskummitavad laulud või laused rahule jätavad, kui ma järgi annan ja natuke aega kuulan seda laulu või vaatan mingit klippi üle ja üle - kuni rahu on majas?
Igatahes mina vaatan seda nüüd ühe korra veel ja siis vast olen 'kummitusest' lahti ka.
Ära tüütab, kui selline sõnum peas undab terve päeva :p
Aga kuna see sõnum on mind saatnud terve päeva, siis on see ära teeninud, et ma kirjutan sellest oma veebipäevikus!

Kommentaare ei ole: