laupäev, 2. juuli 2016

Galaktiline kiirus

Võib-olla olen ma selle teemaga siin juba tegelenud, aga kuna loen praegu järjest juba teist raamatut, mis räägib erinevatest planeetidest ja elust mujal, olen taas jäänud kinni lummavasse pilti oma peas, et mitte lihtsalt Kuu ei tiirle ümber Maa, ja Maa ümber Päikese, vaid ka Päike kihutab kosmoses ringi, tiireldes spiraalse Linnutee galaktika keskpunkti ümber ja lohistades sellel teel planeete enda järel. Ma tean, et mul oli kusagil parem gif, aga ma kahjuks ei ole perfektsionist ja ei kavatse üle 5 minuti otsida :D

Nii et selline gif...



Sellepärast planeedid ei kukugi potsti Päikesesse, et see sunnik liigub kogu aeg eest ära...

Ja teatavasti ka galaktikad liiguvad - laialipoole, üksteisest kaugemale. Ma mõtlen, et kui kõik need kiirused kokku liita, siis on ikka päris pöörane, et me niivõrd 'tasakaalukad' oleme sellistes oludes :)


---

Nats numbreid lisaks.
Päike liigub oma orbiidil kiirusega 828 000 kilomeetrit tunnis, ehk 230 000 meetrit sekundis. Ühe tiiru tegemiseks ümber Linnutee galaktika keskpunkti kulub Päikesel 230 miljonit aastat.

Kommentaare ei ole: