reede, 12. november 2010

Tsitaat

Sa ei pea armastust õigustama, see kas on või ei ole. Tõeline armastus aktsepteerib inimesi sellistena, nagu nad on, ega püüa neid muuta. Kui püüame neid muuta, siis see tähendab, et nad meile tegelikult väga ei meeldi. Muidugi, kui oled otsustanud kellegagi elada, kui sõlmid selle kokkuleppe, on alati parem kokku leppida kellegagi, kes on täpselt selline nagu sa tahad. Leia keegi, keda sul pole vaja muutma hakata. Palju lihtsam on leida keegi, kes juba on selline, nagu sa soovid, kui hakata kedagi muutma. Samuti peaks see inimene armastama sind sellisena, nagu sa oled, nii et tema ei peaks sind muutma hakkama. Kui teised tunnevad, et neil on vaja sind muutma hakata, tähendab see, et nemad ei armasta sind sellisena, nagu oled. Miks üldse olla kellegagi, kelle jaoks sa pole see, keda nad tahaksid?
DON MIGUEL RUIZ "Neli kokkulepet. Tolteegi tarkuseraamat"

Njaa, kui ma poleks kohanud Meest, ma puristaks selle jutu peale põlastavalt.

Tundub võimatu leida inimest, keda sa üldse muuta ei taha.
Kuid praegu ma elan sellisega :)
Ja väidetavalt olen ka mina tema jaoks 'veatu'.

Muudkui räägitakse kompromissidest ja oma ego mahasurumisest selleks, et kahe 'võõra' inimese suhe saaks võimalikuks, kuid asi on palju lihtsam. Mulle tundub, et küsimus on võimus ja kontrollis. Kui sa austad ja armastad inimest nii palju, et ei soovi teda oma võimu alla suruda - ning kui teine vastab samaga-, siis ongi lihtne koos elada ja ühtegi tüli ei tule.

Võibolla tõesti on "palju lihtsam leida keegi, kes meile meeldib" kui "püüda kedagi muuta". Kuid see täienisti meeldiva inimese leidmine on nii keeruline, et enamik ilmselt püüab elukaaslast 'välja koolitada'. Mäletan, kui segaduses ma olin, kui üks peika mulle ütles, et "okasteta roose pole olemas!" See käis siis minu kohta - et mul on häirivaid puudusi. Ta ütles seda nii, nagu ma oleks pidanud tema suuremeelsusest (et ta on valmis mu puudustega leppima) võlutud olema, ja ma püüdsingi naeratada, kuid omaette ma salaja mõtlesin: "Pähh! Kindlasti on keegi kusagil minu üle õnnelik ja ei pane mu okkaid tähelegi!"

Iseasi, kas selle Kellegagi on võimalik ka kohtuda ja tutvuda jne...

Kommentaare ei ole: