pühapäev, 13. märts 2016

TEA entsüklopeediad

Sain entsüklopeediate tellijana reede õhtul TEA'st pika kirja, et 12. köide paberil ilmunud entsüklopeediast jääb viimaseks majanduslike raskuste tõttu ja küsiti minu nõusolekut, mis olevat kuidagi vajalik selleks, et vähemalt internetientsüklopeedia saaks lõpuni valmis.

Kirjas oli kolm linki. Üks viis entsüklopeedia avalehele, teine TEA kirjastuse lehele ja kolmas oli link, kus sai oma nõusolekut avaldada.

Lugesin selle reedel läbi ja mõtlesin, et ma oma nõusolekut küll anda ei taha, aga ei tea, mis ma selleks tegema pean.

Järgmisel hommikul lugesin uuesti, ja kuna polnud öeldud, mida teha, kui ma pole nõus, siis vajutasin nõustumise avaldamise lingile lootes, et seal on rohkem valikuid kui lihtsalt "nõustun". Paraku polnud selle lingi all üleüldse mitte mingisuguseid valikuid. Lingile klikkides olingi juba oma nõusoleku andnud.

Sealjuures - kui ma poleks kirjale reageerinud, oleks see samuti läinud kirja nõusolekuna.

Olin üsna nördinud, sest tundsin, et nõusolek kavaldati minult välja.

Ega majandusraskused kedagi rõõmusta ja on nagu on, aga TOETADA ei taha ma seda otsust kuidagi. Sest kesse hull entsüklopeediast infot otsib? Internetist saab nii palju kiiremini! Mulle meeldivad nad just selle pärast, et nad on ilusad, neid saab sülle võtta ja ajaviiteks lehitseda. Internetientsüklopeediatest pole ma absoluutselt huvitatud, ma pole õppur ega teadlane ja mulle piisab guuglist ja Wikist/Vikist täielikult.

Seega saatsin ka protestikirjakese, kuigi ega see midagi muuda - see kustutatakse lihtsalt ära, sest nõusolek on käes.
Ja selle, et rohkem entsüklopeediaid ei tule, võtan ma lihtsalt teadmiseks. Mis siis ikka. Ega ma vihastuma ka ei hakka selle pärast!
Aga see pole nõusolek ega heakskiit.

Kommentaare ei ole: