neljapäev, 6. mai 2010

Tervis

Leidsin Briti DailyMail'ist väsimust ja kõrget veresuhkrut käsitleva huvitava artikli.

Ma kipun ka halvasti magama ja väsin siis päeval kergelt.
Aga mitte praegu, sest mu väikeste pausidega siiamaani kestnud neuroosiravi tabletid panevad mu kenasti magama ja annavad tublisti jaksu juurde.

Ja arstid tahavad ikka teada, ega mul veresuhkur liiga madal ole.
No ei ole, pigem kõrgepoole kipub olema. Viimane veresuhkrutest näitas 5,2, kuigi ma tegin vereproovi kell 12 ja polnud hommikust saadik muidugi ivagi söönud, nii et veresuhkur oleks võinud rahulikult ka madalam olla. Eelviimase veresuhkruproovi eel olin ma söönud ja see oli midagi üle 6. Ma täiesti väikese-lapse-põlvest justkui mäletan, nagu 5,5 oleks see ülemine normi piir, sest ükskord pandi mind sellise piiripealse tulemusega haiglasse uuringutele - vähemalt sellisena ma seda arvu mäletan, käisin siis teises klassis, nii et võin vabalt eksida. Mu emapoolne vanaisa suri diabeediga seotud komplikatsioonidesse, sellepärast ka taheti hoolikalt uurida.

Ja nüüd ma loen, et unedeprivatsioon mõjutab/vähendab organismi võimet kasutada insuliini, et veresuhkrut energiaks ümber töödelda. Niisiis on täiesti võimalik olukord, et veresuhkur on suhteliselt kõrge, aga energiat ikka pole.

Selline seisund, põhimõtteliselt siis halva une tagajärjed, võivad tekitada südamehaigusi ja diabeeti. Noh, süda on mul jukerdanud küll. See vast jukerdab kõigil, kes hästi ei maga......

Minu puhul on alati uuritud, ega veresuhkur liiga madal pole ja kui selgub, et pole sugugi madal, siis leitakse, et selle asjaga on kõik korras, et mu energiapuudus ei saa veresuhkruga seotud olla.

Noh, kui ma järgmine kord arsti juurde lähen, siis ma targutan kaa natuke :)
(Kui ma ikka julgen... :P)

Kommentaare ei ole: