neljapäev, 23. oktoober 2014

CONTRA "Kuuseebu"



Nananananaaa - eile lugesin paarikümne minutiga raamatu läbi, tehke järele! :D

VT'l oli kooli jaoks vaja Contra luuletust ja kui olime internetis leitavatest esimese ehmatuse kätte saanud, läksime raamatukokku. Raamatust on ikka parem otsida - virr-varr jääb olemata.

Käisime siis luuleraamatute riiulite ees edasi-tagasi - ei olnud C all, ei olnud K all...
Küsisime siis raamatukoguhaldjakese käest, kes ütles, et kui ma lapsele otsin, siis need on lasteraamatute juures - need täiskasvanute omad vast ei sobi ka lapsele :)

Lasteraamatute osakonnas aga oli ainult üks pisike vihikuke sees - jõululuuletustega.

Esimeses luuletuses oli juba juttu tulistamisest ja raibetest, nii et VT muutus pahuraks ja andis raamatu mulle, et mina sealt sobiva leiaksin :D

Neljas luuletus oli 'koledatest' sõnadest ja motiividest vaba, lugesin selle VT'le ette ja kuna tema selle raamatuga rohkem tegeleda ei tahtnud, oli ta kohe nõus.

Meie valik oli siis selline:

JÕULUKALAPÜÜK

järve pidi ma ei hulgu
paikseks jään - teen jäässe mulgu
viskan õngekese sisse
tunnikese püüan FISHe

kuigi ühtegi ei näkka
imema ei pea ka päkka
minu unistuste kala 
panni peale ilmub sala

saabund jõuluaeg on ju
EVERY FISH IS COMING TRUE

***


Aga peab ütlema, et ka selles lasteosakonnast võetud raamatutes on verd, joomist, labasusi...

Vaatan ühest aknast sisse
Madis näpib Kadi tisse
vaatan teisest aknast - Madis
juba kõrvadeni Kadis
/.../

Samas... minu meelest olid paljud luuletused lõbustavad.

jõuluvana jõuline
kotti topib mitu tonni
pähklipurejaid ja konni
sest talt lapsed soovind on nii

Kohe kujutad ette, et need on lustist sündinud, mitte palehigis pastakast välja pigistatud. Need on rohkem küll vemmalvärsid kui luuletused, aga mis siis ikka. Läbi tasus ikka vaadata. Ma polnudki Contra loominguga tuttav...
Küllap tal on sisukamaid lugusid ka... :)
Siinsete luuletuste põhjal saab teda pigem naljavennaks kui luuletajaks nimetada :p

Kommentaare ei ole: