pühapäev, 27. märts 2011

ANDRUS KIVIRÄHK "Jumala lood"


No neid Eesti Päevalehes kord kuus ilmunud parasjagu pävakajalistel teemadel ilmunud artikleid teab põhimõtte poolest nagunii igaüks - needsamad ongi kuldsete kaante vahele pandud, nii et tekkis tilluke raamatuke. Selle kinkis mulle üks sõbranje, paar nädalat tagasi. Lugesin seda öösiti, kui uni ära läks. Mõnus mula, mis ei nõua mingit vaimset pingutust, aga nõme ka pole. Siinne Jumal armastab tembutada, salaäri ajada, inimesi (eriti peapiiskopp Põtra) narritada ja kiusata ning päkapikke pugida.

Mulle meeldib tema sõnadevalik - see tundub nii muhe ja loomulik. Dialoogid Põdraga olidki mu lemmikud ja päris härra peapiiskopil pole küll üldse vaja karta, et keegi nende lugude põhjal tema või tema kiriku kohta midagi järeldab. Ma ütleks, et Kivirähki stiil on ARMAS! Aga kõige vastupandamatum on minu jaoks vist tema mugavlev ja rahulik kartmatus - pole tunda, et ta ebapopulaarsuse pärast muretseks ja meeldida püüaks. Ta on kindlasti üks mu suurimatest lemmikutest eesti kirjanike seas.

4 kommentaari:

Gendri ütles ...

Laupäevaseid päevalehti ootasin ma ikka pikkisilmi, sest Kivirähk on ülimalt mõnus tegelane, kelle jutud on nii head. Ja selle Jumala Lood imesin ka ühe õhtuga ära, sest tõesti oli armas.

Anonüümne ütles ...

...mugavlev ja rahulik kartmatus - nii tabav

Liana ütles ...

Ma pean vist selle blogi lugemise lõpetama, kuna juba kolmas kord juhtub, et lahkun siit uue plaaniga soetada mõni raamat, plaan muidugi alati teostatud ka.:) :)
Blogi lugemist aga ei lõpeta ja jään üha uuemaid soovitusi ootama.:)

karikate emand ütles ...

Oi, kui kena :)
Ma loodan, et Sa ei pettu, maitsed on ju erinevad...