Seesamiseemned on pühad, näiteks saab neid peale raputades puhastada ebapuhta toidu:
* Kui mees kasutab seesamiseemneid mis iganes asjaks peale söömise, võidmise ja kinkimise, sünnib ta järgmises elus ussikesena ja peab koos oma esivanematega koerasitas püherdama.
* Isa hoolitseb tütre eest lapsepõlves, abikaasa nooruses ja poeg vanaduses.
Naised on jõuetud ja neil pole pärimisõigust.
Ma ei saanud jupp aega aru, miks need poisid nii tähtsad on. Siit raamatust lõpuks sain: pojad on need, kes viivad läbi ohverdusi esivanemate heaks (muude ohverduste seas). Naise mees mõistagi ohverdab enda esivanemate heaks, mitte naise pere omade heaks. Ja nendesse ohverdustesse nad usuvad ja nendele nad loodavad.
* Mees võib hüljata naise, kui see 10 aasta jooksul ühtegi last ei sünnita, kui ta 12 aasta jooksul on sünnitanud vaid tütreid, ning 15 aasta pärast, kui kõik naise sünnitatud lapsed surevad. Teravkeelse/õela naise aga võib kohemaid maha jätta.
Söömisega seotud reeglid.
* Pärast seda, kui ta on oma käed ja jalad korralikult ära pesnud, peaks ta maha istuma puhtas ja (taraga, seintega jms) piiratud/ümbritsetud kohas; võtma lugupidavalt vastu toidu, mis talle ulatatakse; saama üle ihast, raevust, vihkamisest, ahnusest ja rumalusest; ta peaks sööma toitu kasutades kõiki oma sõrmi ja häält tegemata.
Kui riisipallist on juba hammustatud, ei tohi seda tagasi oma taldrikule panna.
* Braahman ärgu istugu sinna, kust keegi võib ta minema ajada.
Jah, väärikust tuleb ometigi säilitada :), kui ise selle peale ei tule, siis ütleb pühakiri sulle ette.
Kuna maapind on puhas ja maa on püha, siis tõldade, hobuste, elevantide ja lehmade jalge alt üles lendav muld on puhas, samuti see muld, mis viljaga kaasa tuleb. Kuid luudade alt üles lendav tolm on räpane, samuti räpaste loomade (koerad, eeslid) tekitatud tolm, ning ka riietel olev mustus on räpane.
Selles raamatus on minu suureks rõõmuks ka pikki täismahus ohverdusrituaalide sõnalisi kirjeldusi. Et kellele kõigile ohverdatakse ja keda tunnistajaks kutsutakse - päris pikad 'jutud' (pöördumised) tuleb pähe õppida igal majaperemehel, pole nagu kristlastel väike salmike "Issand, leiba õnnista, ole ikka meiega. Aamen." Süüa tuleb rituaalselt pakkuda külalistele, esivanematele, jumalatele, majateenijatele, enne kui ise vohmima tohid kukkuda.
Askeedile sobilik toit:
* Teravili, õlikook, oder, kohupiim ja piim, kusjuures süüa tohib vaid igal neljandal, kuuendal või kaheksandal söögikorral.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar