esmaspäev, 12. jaanuar 2015

No kui pole seda oidu nii palju antud...

Kool on tuurid jälle üles võtnud ja põnevus tikub VT kaudu ka minu tuppa :D

Olen nii õnnelik kuulates, kuidas VT räägib südamlikult oma seni nii mossis ja kadeda klassiõe eraelulistest õnnestumistest. Nii tore, et ta on mul selline laps, kes teiste rõõmudele kaasa elab isegi siis, kui need teised pole tema arvates viimase peal toredad inimesed. See teadmine, et kui kellelgi läheb hästi, siis on ümbritsevatel inimestel ka parem, on temal juba sügaval sees.

butterfly by Little Girl / VT


Siis kuulsin alles täna, et nende emakeeleõpetaja tutvustab neile uusi ja huvitavaid raamatuid. Nii hirmus tore! Mul tegi seda keskkooli emakeeleõpetaja. Tassis aga oma ostud ja laenutused kooli ja tutvustas innukalt ja lühidalt :) Mulle see hirmsasti meeldis... Kui raamat huvi ei äratanud, siis tolle koleerilise õpetaja elevust ja kirge oli lahe vaadata!
Ega varem saanudki nii teha - internetti ju polnud :D, ei saanud õhtul kodus teetassi juures vaadata, mis täna ilmus :D
Aga võibolla oli tollal muudmoodi teada, mis ilmub. Räägitakse, et raamatuid ilmus vanasti üldse vähe... minu kodudes on küll alati palju raamatuid olnud... Samas mu isa vanaisa koduseks keeleks oli üldse saksa keel, võibolla sealt see harjumus raamatuid koguda...



Aga kirjutama pani täna hoopis matemaatika.


Kuidas teile meeldiks leiutada selliste kujundite pindalasid ja ümbermõõte?



Ja kuidas teie aru saate sellisest ülesandest:



Mina lugesin igatahes: "Lahenda ülesanne kolmesaja kuuekümne seitsmele lillepeenrale istutatavate..."
oot, ei... vast ikka lilli on 367, kesse hull nii paljude peenarde peale istutaks?
"Lahenda ülesanne kolmesaja kuuekümne seitsme peenrale istutatava lille..."
äääh, ei.
Siin on ikka "istutatavate lillede..."
Kas tõesti 367 peenart. Aga lilli kuipalju?
Ohhoo, kus ma vaatasin ja imestasin...

Umbes poole tunni pärast tekkis mul mõte - ahhaa, see käib hoopis ülesande 367 kohta...
"Lahenda 'ülesanne 367' lillepeenrale istutavate lillede kohta."
Ainult et... miks seda 366. ülesannet sinna vahele üldse vaja on?

Ja... aru ikka ei saa, mitu lille me peaks kahesentimeetrise peenra peale istutama.
Appi-appi, ongi käes see aeg, kus enam ei oska last kodutöödes aidata! :P


Kommentaare ei ole: