VT'l on inimeseõpetuse koduseks tööks koduse konflikti kirjeldus, kus ta kasutab koolis õpetatud oskusi nagu solvangute ja halvustamise vältimine, oma soovide põhjendamine arusaadavalt, teise poole ärakuulamine, oma emotsioonide jälgimine ja kontrollimine, aja mahavõtmine jne...
Aga VT'l pole õdesid ja vendi ning meil võib olla lahknevaid arvamusi, aga siis need lihtsalt on erinevad arvamused - ega sellest meil veel mingeid konflikte tule, isver-susver!
Me kumbki ei suuda midagi välja mõelda...
Pean vist hakkama hekseldama konflikte loetud ilukirjandusteostest... Veider probleem! :p
---
Veidi hiljem...
Eks me lihtsalt mõtlesime välja loo, et ma pahandasin temaga segamini toa pärast.
Tegelikult tal ongi tuba minu silma jaoks üsna segamini, aga see 'segadus' on ju tema toa kinnise ukse taga - mind see segadus ei sega :)
VT luges mulle valmis teksti ette ja see tundus talle nii tobe, ta naeris piinlikkust tundes iga lause juures...
Ta ütles, et ta nagu kirjutaks naiivset reklaami või näidendit.
Minu meelest oli täitsa normaalne konfliktikirjeldus.
Aga me avastasime, et meile kummalegi oli tugevalt vastumeelne hakata sellise asja peale üldse mõtlema, keskenduda konflikti väljatöötamisele...
Ebameeldiv kodune ülesanne oli ses mõttes.
---
Aga kas te olete ka kuulnud, et sel aastal on kuuendal klassil (ja võibolla ka mitmel teisel klassil) üks selline tasemetöö, et õppeaine selgub vahetult enne tööd?
Kui VT mulle seda paar kuud tagasi rääkis, siis ma ütlesin, et see pole võimalik -, et ta pidi millestki valesti aru saama. Aga jah, nii see on! On teada, et tasemetööd tulevad eesti keeles ja matemaatikas, ja siis üks kolmas aine, mis jääb esialgu saladuseks.
Täna hommikul tuli klassijuhatajalt selline kiri:
NB! 6.klassi lõpus toimuvad kolmes aines riiklikud tasemetööd. Eesti
keele töö toimub 12.mail ja matemaatika on 14.mail. Sel aastal
sooritavad lapsed töö arvutis. 6. klassi kolmas tasemetöö on 20. mail.
See tasemetöö võib olla ühes järgmistest õppeainetest: ajalugu,
inimeseõpetus, kehaline kasvatus, kunst, käsitöö ja kodundus,
loodusõpetus, muusika, tehnoloogiaõpetus, tööõpetus, võõrkeel või
ühiskonnaõpetus.
Seda, mis aines kolmas tasemetöö on, antakse koolile teada alles päris
enne töö toimumist.
Ma nii väga loodan, et mul õnnestus VT'd veenda, et see ei tähenda, et igaks aineks tuleb õppida, vaid hoopis vastupidi - riiki huvitab laste (koolide?) tegelik, mitte "tuupimis-tase".
Mina ise olin täielikult see laps, kes õppis "homseks" ja unustas kohe.
VT on nii palju tublim... ta räägib juba teisest klassist peale, et teda huvitab tema haridus ja ta teab, et see on privileeg, et ta saab tasuta hea hariduse, ja ta tahab sellest võtta kõik, mis võimalik. Mina pidasin lapsena pea kõiki tunde tüütuteks ja hirmsateks - tema aga leiab igasugustest õpikutest pidevalt asju, mis on tema jaoks põnevad ja millest ta tahab rohkem teada ja rääkida.
Muide, üks õpetaja juba ütles lastele, et kui see töö tuleb tema aines, siis ärgu lapsed kartku - ta ei hinda seda!, ei võta selle tulemust veerandi- ja aastahinde panekul arvesse!
Nii kena ja normaalne mu meelest!
Üldse on VT koolis ebatavaliselt suur osa inimlikke õpetajaid ja koolil endal on 'hea aura'. Mina tahtsin teda alguses kodule lähemale panna, kuid kui olin mõlemas kodule lähimas koolis sees ära käinud, oli täiesti selge, et tema praegune kool on soojema ja mõnusama õhkkonnaga koht. Direktor ka räägib lapsevanematega, mitte ei esine kusagil pukis.
Olen veidi nukker, et see õppeaasta läbi saab...
Kardan nii väga, et praegune kehalise õpetaja asendub eelmisega, kes on selline ... agressiivsem, mitte füüsiliselt muidugi. Aga minu ja VT jaoks inimesena ikkagi üpris heidutav. Ta on see tüüp, kes läheb alati võitma! Aga mõnelpool on võistlussport üldse keelatud... ja kust ma seda lugesin - ei mäleta! Võibolla oli see idamaiste noormunkade kloostri põhikirjas kusagil.
Ja noh, klassijuhatajale mõeldes on selline tunne, et teda ei oska ega jõua ära tänadagi. Ja tema asemele tuleb kindlasti keegi uus.
Avalike (intiim)Suhete Instituut :D
-izismile.com -
4 kommentaari:
Mul Kati (6. klass) ütles, et neil pidi enam-vähem kindlalt see kolmas tasemetöö ajaloos olema. Aga ma ei tea, kas see on kooliti erinev.
Oo, see on küll väga huvitav!
Äkki teie kool sai siseinfot :), sest ma usun, et kõrgemal pool on see ammu ära otsustatud, lihtsalt teatavaks pole tehtud.
NIISIIS, TUUT-TUUT!, KUULUTUS-KUULUTUS!, KES OTSIB INFOT 2015 AASTA 6. KLASSI TASEMETÖÖDE KOHTA, SIIS - KÄIVAD JUTUD, ET SEE SALAPÄRANE KOLMAS SAAB OLEMA AJALOOS.
INFO ÕIGSUSE EEST MINA EI VASTUTA.
KEEGI EI VASTUTA, NAGU IKKA :D
Aga konfliktsituatsiooni a'la pr.E? Kas mälestustest ei anna midagi välja imeda?:-)
Õnneks eriti mitte :D
Konkreetsed sündmused meenuvad vaid midagi sarnast nähes või kuuldes, üldiselt üksikjuhtumeid on mul niimoodi tühja koha pealt raske meenutada. Asi vist osalt selles, et olen need asjad läbi kirjutanud (pidasin alates 10. eluaastast usinasti päevikuid) ja kui need asjad enam ei torkinud hinge, siis ära visanud oma kaustikud. Kui on võimalus mitte meeles pidada neid asju, siis ma meelsasti unustan!
Ma arvan, et tuli kirjutada dialoog, aga ega meil pr E'ga väga dialooge polnud: tema röökis hästi pikalt ja mina nutsin hääletult ja liikumatult, lastes tatil ja pisaratel sülle tilkuda.
Tegelikult... päris lahe oleks olnud kirjutada dialoog, kus lapsevanem lõugab ühtegi lapse kompromiss-ettepanekut või palvet kuulda võtmata. Et kuidas laps kasutab aktiivset kuulamist, tunnete peegeldamist ja rahulikuks jäämist olukorras, kus täiskasvanu lihtsalt röögib, kui mõttetu ja saamatu see laps on?
Samas oleks vist õpetaja ees piinlik olnud :D
Mõnikord laps ütleb midagi, sest ta soovib lihtsalt küsimusele huvitavalt vastata, aga see pole tõsi. Näiteks lasteaialapsena vastas VT küsimusele, kas teil kodus keegi suitsetab, et mõnikord teeb vanaisa akna peal suitsu. Sellist asja polnud tegelikult kunagi juhtunud. Mul hakkas veidi piinlik, kui VT sellest rääkis. Ütlesin: "Aga kullake, vanaisa ju ei suitseta akna peal." Tema polnud enne üldse arvanud, et see on tähtis, mida ta vastab ja ta püüdis oma juttu lihtsalt huvitavamaks teha.
Kuidagi rusuv ülesanne oli... VT'le samamoodi! Ta ise hakkas rääkima, kui ebameeldiv on tüliõhkkonda esile manada ja mõttes läbi näidelda, ja mina ütlesin, et appikene!, minul kaa, minul kaa, minul kaa!
Postita kommentaar