pühapäev, 17. mai 2015

Sa tead, et su laps on tõesti haige, kui...

Sa tead, et su laps on tõesti haige, kui ta ütleb:

"Ma armastan sind! Mul on selline tunne, et ma tahaks istuda
ja kolm tundi sulle lihtsalt silma vaadata ja see teeks mind õnnelikuks."

Käis teine lühikeste varukatega koolis eelmisel nädalal.
Aga eks see mõistus kogemustega ehk tuleb, loodame :)

Vähemalt suutis ta riiklikud tasemetööd eesti keeles ja matemaatikas ära teha.
Ma ei tea, kas seda varem ka üritatud on, kuid pooled lastest tegid tasemetööd seekord arvutis, pooled paberil.
Kuna ilmselt soovitakse teada, kas töövahendi muutus hindele mõju avaldab, ei lastud lastel ise valida, kus nad teha soovivad.

Juhtus aga nii, et sellel poolel VT klassist, kes pidid eesti keelt arvutis tegema, ei läinud miski värk tööle ja samal ajal loeti minuteid maha, et "oled teinud tööd 15 min" jne. Teistel klassidel oli kõik korras, aga nende klass ei saanud kuidagi alustatud. Direktor pidi võtma mitu telefonikõnet, et töö käima saada. Ja VT'd ajavad sellised asjad tohutult närvi - lisaks see, et teised polnud üldse närvis :D vaid naersid, et "jee - meie ei saagi tasemetööd teha!"

Järgmises tunnis pidi olema tunnikontroll. VT oli juba veendunud, et tasemetöö läheb tal aia taha, nii et ta rallis selle tööga nagu jaksas, saatis selle üle lugemata ära ja 'jooksis ajalukku' - paraku oli tunnikas juba tehtud.

Sel päeval oli VT nii endast väljas, et me ei rääkinudki.

Eile selgus, et ta oli saanud 63 punkti 65-st.

Ilma asjata emotsioneeris. Oh seda väikukat küll!

Muide, need tasemetööd võivad ikka imelikud küll olla.
Siin näide mingist varasema aasta ajaloo tasemetöö küsimusest:


Ül 10. Mille poolest erinesid hellenistlikud riigid Kreeka polistest?
Nimeta kolm erinevust ja seleta nende erinevuste sisu.
Mida? Issake, selle tillukese kriipsu peale ei mahu erinevuski kirja - kuhu laps selle sisuseletuse veel toppima peab?  Näiteks: polis oli linn-riik, hellenistlikud riigid hõlmasid suuri maa-alasid koos linnadega.
See ei mahu selle kriipsu peale!
Või: poliseid valitseti demokraatlikult, hellenistlikes riikides olid tugeva ainuvõimuga, sageli jumalikuna austatud kuningad.
Kuhu see mahutada või kuidas arusaadavalt lühendada? Ja mis mõttes ühe punkti saad erinevuse välja toomise eest ja teise punkti selle erinevuse sisu selgitamise eest?


Mäletan, keegi rääkis, et laps läks 1. klassi katsetele ja seal olid sellised küsimused:
"Kas sa tead, kui palju on 2 + 4?"
Laps vastas "Jah!"

Nii ei saa küsida, kui sa tahad numbrit vastuseks. Vastus "Jah" on korrektne, kui laps teab, et see on "6". Ta ei pea sellele küsimusele vastama "kuus". Keegi ei küsinud, kui palju see on!
Naljatilgad!

Ajavad lapsed ilma asjata pabinasse!
Ja emmed ka! :)



Kommentaare ei ole: