kolmapäev, 5. november 2014

Mina, matemaatikageenius!

Haha, ärge oma lootusi üles upitage - ma ise lähen kergelt elevile :D
(Mehel oli ka vanasti komme hõistata: "Sa oled ju GEENIUS!," kui mul õnnestus mingi lüliti üles leida või patarei ise ära vahetada, kuigi olin teda palunud :D
Ma olen seda geeniuse-juttu kuulnud ikka mituteist aastat, nii et see on kuidagi külge jäänud :p)

Aga nüüd päris loo juurde.

Nimelt ütles VT kunagi, et kooli sisevõrgus arvutatud keskmine hinne võtab arvesse ka seda, kas hinde järel on + või -.
No mina ütlesin küll "ahsoo!," aga ei uskunud teps mitte :D
Kesse hakkab miinustele ja plussidele arvulist väärtust omistama?!

Oktoobri lõpus näitas VT mulle oma oktoobrikuu hinnete keskmist ja see oli 4,998.
Kuna oli näha, et tal on kaks "nelja", siis tundus see hinne mulle kuidagi kahtlaselt kõrge, aga noh - ega seda inimene ei arvuta, arvuti arvutab - ju siis on!
(Siia tulen veel tagasi!)

Ja eile palus VT minu arvutist minna novembrikuu hinnete juurde:
3 "viite" - keskmine hinne - 4,9.
Wow!
Järelikult lapsel oli õigus. Üks "viitest" oli miinusega ja see tõmbas juba keskmist alla!

Ja nüüd sain aru, et kuna oktoobri "neljad" olid plussidega, ja tal oli veel mitmeid "viis-plusse", siis saigi keskmine hinne tulla nii kõrge.
Arutlesin omaette, kui loogiline see tegelikult on, kuna kui lapsel on kaks "nelja" ja keskmine hinne on 4,998, siis peaks "viisi" seal kõrval olema ... bwwwhhh... mingid tuhat tükki!!!
Võtsin kalkulaatori välja, et teada saada, kui kaugel tõest ma olen.

Kaks "nelja" annavad 8, tuhat "viite" annavad 5000, kokku 5008, jagada see 1002 (hinnete arv) ja mis ma saan - 4,998004
:D
Neid arve veidi vaadates oletan ma, et vähemalt 15% inimestest ei peakski seda pakkumist huupi tegema vaid teevad selle tehte nigu naksti peas ära ja ei pea seda sugugi geniaalseks :D
Õnneks mina nende inimeste hulka ei kuulu ja saan oma 'intuitsiooni' kiita :D

Aga mõelda vaid, et miinused ja plussid hinde taga muudavadki selle arvulist väärtust! 0_0
Üpris ägedalt tehtud! :)
Mõelda vaid, et keskmine hinne võib niimoodi ka üle 5 olla!


Matemaatika piltides:






Koolist veel niipalju, et VT klassiõde, kes talle varem enam vähem iga päev koduse agressiooni episoodidest pajatas, pole nüüd enam midagi rääkinud...
Ma usun, et ta saab nüüd rääkida koolipsühholoogiga ja tal pole VT'd enam vaja.
Mulle meeldib mõelda, et see kõik näitab, et tegin ikkagi õigesti, kui teavitasin kooli sellest, et üks laps on hädas ja vajab kuulajat.

Igaks juhuks olen VT'le, kes kipub asju mustvalgelt nägema, korduvalt meenutanud, et mina olin tööl käiva emana ka paras prügikastikraam. Ma küll ei löönud ega karjunud, kuid vabadel päevadel magasin kogu aeg ja viugusin ja käisin küürus, seintest ja raamaturiiulitest kinni hoides... - VT oli see, kes kurjustas :D

Kurb on mõelda, et teised emad käivad tööl, väsivad ja karjuvad kodus oma laste peale, ja mina saan nende palkadest maha võetud tulumaksust töövõimetuspensioni, et oma lapse jaoks alati olemas olla. Kuna nüüd ongi käes aeg vaadata, kas ma ka uuel aastal seda võiksin saada ja seetõttu mõtlen sageli kurbusega nendele naistele, kes on väsinud ja stressis ja ei saa endale lubada luksust oma lapsega tihedas emotsionaalses kontaktis olla. Olen neile väga tänulik ja tunnen neile südamest kaasa - aga mitte piisavalt, et solidaarsustundest ka tööle minna...
(Ja loomulikult ei arva ma, et kõik tööl käivad emad on oma lapsed hüljatusse ja nälga jätnud, karjuvad, peksavad ja magavad ainult :p. Selge see, et inimeste jõudlus ja stressitaluvus on väga erinev - sealjuures valmistaks suurele osale inimestest stressi hoopis pidev kodusolek ja tööl mittekäimine. Aga ikkagi.)

Väärkoheldav laps/peksu-poiss


Hästi koheldud laps :D


Solvatud laps :D





Muide, kas te mäletate, et pärast hamstri surma kuulsime me 'hamstrinurgast' krõbistamist-krabistamist?
Ja et ühel ööl, kui taas kord selle pärast ärkasin, tuli mulle imelik ja arusaamatu mõte, et krõbina lakkamiseks pean madratsit seinast eemale liigutama?
No vaat, sellest on nüüd mitu nädalat, madrats on ammu juba vastu seina tagasi, aga - mitte üks krõps pole ma enam kuulnud!!! Ja keegi teine ka mitte!
Müstiik!

Võibolla ta lihtsalt kontrollis, kas ma ikka kuulen teda ja kas meievaheline side on alles :D

Kõik pildid: Izismile.com

Kommentaare ei ole: