laupäev, 21. juuni 2014

Oil of hurray

Kusagil kaks või poolteist kuud tagasi ma rääkisin, et hakkasin tegema seda ennemuistset ajurveeda puhastusprotseduuri õliga, mida nimetatakse oil pulling'uks. Kui keegi teab sellel eestikeelset nimetust, võib hõikuda! :)
Protseduur ise on lihtne: võtad supilusikatäie õli suhu ja hoiad seda seal 20 minutit, vahepeal loksutades. Ja see tõmbab keele kaudu mürke kehast välja - idee poolest.

Üldiselt mul pole väga häid kogemusi rahvaravi ja muude 'veidrustega'.
Tavaliselt need võtavad kaua aega, nõuavad ebameeldivat  ja tüütut mökerdamist ning positiivset tulemust pole.

Mäletan, kui munaga pead pesin... Muna oli külm, hais kohutav ja juuksed küll puhtaks ei läinud :D
Äärmiselt traumeeriv kogemus! :D

Siis proovisn ihupiima asemel nahka beebiõliga võiata - kipitas, ärritas nahka. See oli Johnsonite beebiõli lavendliga ja nüüd on see mul esikus, et jalatseid läikima lüüa...

Oil pullingut alustasin kõige populaarsemaga - kookosõliga.
See oli tahke ja natuke imal... ebameeldiv oli seda rasvatükki suus sulatada.
Lugesin veel asja kohta ja proovisin ka mandliõliga ning see tundus ok.

Ja imedeime - see tõesti töötab!
Mul jäid mõned hommikud vahele ka, kuid nüüdseks olen ikkagi jõudnud sinnamaale, et
1. suus on ärgates nii puhas maitse, et pole kiiret ei hambaid pesema ega õliga pullima;
2. kui kohusetundest või lihtsalt soovist järjepidev olla ikka selle pullimise ette võtan, siis on õli pealt näha, et vajadust selle järele polnud.

Nimelt, kui keel on suus kibe ja siis õli suus hoiad, on õli pärast muutunud paksuks ja valgeks. Kardan, et läbipaistva-valkja kookosõli pealt pole see nii hästi näha, aga iga kollaka õli pealt on: õli sisse tekivad paksud valged viirud või muutub lausa kogu õli valgeks mütakaks. Kui aga suu (ja keha?) on puhas, siis jääb õli selliseks, nagu ta pudelis oli, lihtsalt veidi vesisem - vähese süljega segi.

Kui seda järjest teha, on see korrelatsioon suu puhtuse ja õli puhtuse vahel selgelt näha ja tunda.
Hämmastav!

Igatahes tõsiselt soovitan - eriti minusugustele, kes ei käi ilusasti kord aastas hambaarstil...
Ma ikka mitu aastat tagasi käisin, ja siis seetõttu, et tarkusehammas tuli välja opereerida - ei mahtunud ära.
Mul on ikka veel kaks piimahammast suus ja puha... (nende all lihtsalt pole jäävhambaid, mis nad oleks välja lükanud/kergitanud).

Mandliõlist veel nii palju, et ükskord tõmbasin sääred sellega pärast epileerimist (või depileerimist - ma ei suuda elu sees meelde jätta, mis on mis - igatahes kasutan seda kitkumisaparaati) üle ja - see imendus nii ilusasti ja oli nii mõnus nahal. Nii et mandliõli jääb mulle vannituppa alles - sellega saab kasvõi keset päeva vajadusel keelt ja igemeid (ja organismi?) puhastada ning enam ma ihupiima ka ei osta - kui praegune potsik tühjaks saab, kasutan mandliõli.

2 kommentaari:

Skarabeus ütles ...

Katsetused on vahvad ja kui tulemusi on---veel vahvam.Samas mulle meeldis blogis "Kirjad tulevikku" 28.10.13 kirjutatud lugu igasugustest proovimistest.VÄK-VÄK-VÄK,öeldakse seal ja ma--USUN!Kuigi see proovimine seal olla v ä g a tervislik!
Aga kuidas ei saanud munaga pead puhtaks? Oli periood teismelisena,kus ainult munaga pesin.Juuksed läikisid ja olid paksud ja puhtad takkapihta.Kolm munakollast läks mul!Vanema ja vaesemana kasutasin koos valgega kahte muna,aga siis oli vesi jahe,et klimpi ei tõmbaks.Praegu,kus mul karvu kukub kui pekstud kanal,tahaks jälle sellega alustada,aga nüüd olen ka ühe muna jaoks liiga vaene...:D

karikate emand ütles ...

Oeh, ma olen ikka nii mõjutatav - hakkasin kohe mõtlema, et äkki ma pesin liiga vähe või oleks ikka ainult munakollast pidanud kasutama või äkki vesi oli liiga soe, et prooviks uuesti. Aga õigel hetkel meenus, et
1. vesi oli nii külm, kui välja kannatasin ja
2. pesin oluliselt kauem kui pesen välja juuksevärvi!
Ja - eriti hull oli lõhn! Ma hajameelselt ka muudkui tõstsin jälle salke nina ette ja nuhutasin :D - jube!

Mul on hästi peenike udujuuksekarv. Kui pesen tavalise šampooni ja palsamiga, siis on juuksed hästi pehmed ja kerged, kui käsi juustesse panna, siis on seal soe ja pehme, nagu paitaks kassipoega. Munaga pestes seda kohevust polnud... kuidagi väga võõras oli. Mu õhuke udujuus langes plötsti karedana mööda kaela alla ja kõik.

Muide, kuigi kasutasin nii jahedat vett kui suutsin, on põhimõtteliselt võimalik, et see oli ikka muna jaoks liiga soe, kuna on juhtunud, et viin VT basseini ja ise ei suuda (väidetavalt 27 kraadi soojusesse vette) sisse minna. Solberdan lastebasseinis, kus on 34 soojakraadi.

Eks juba algus oli halb - võtsin muna(d? - ei mäleta, kas oli 1 või 2) külmkapist ja lasin neil liiga vähe toasoojas olla; kui need pähe kallasin, siis oli see mögla ÕUDSELT külm. Meenutab seda, et kui talvel solaariumisse läksin ja päevituskreemi hakkasin nahale kandma, siis oli see nii külm, et niitsusin ja halisesin vaikselt seal kabiinis :D