neljapäev, 16. detsember 2010

Nägemused

(Ui-ui, ma pidin seda teksti muutma - muidu ma ei saa magama jääda - see oli ju puha valesti!!!)

*
Minu nägemus sellest, kuidas võiks välja näha Väikese Tüdruku hommikune kooliminek, erineb tublisti tema nägemusest.

Minu nägemus
7.20 heliseb äratuskell.
Ma ajan Väikese Tüdruku üles ja lähen hambaid pesema. Samal ajal sööb tema päkapikušokolaadi, vaatab multikaid, paneb riidesse.
Siis lähen mina kohvi üles panema ja tema peseb hambad.
Siis kammin ma tema juuksed.
7.40 läheme esikusse, Väike Tüdruk paneb õueriided selga. Mina kontrollin, et oleks võti ja muud vajalikud asjad kaasas.
Kallistame-musitame ja soovime teineteisele ilusat päeva.
7.45 Väike Tüdruk kõnnib kooli.
7.55 Väike Tüdruk võtab riidest lahti ja läheb klassi (ukse taha, klass on lukus).
8.00 Väike Tüdruk mängib ja räägib klassikaaslastega, aega selleks on 15 minutit.
8.15 algab esimene tund.

Väikese Tüdruku nägemus
6.15 äratab emme ta üles, multikaid vaatama ja päkapikusokolaadi sööma.
7.00 pesema ja kammima
7.05 riidesse ja õue
7.15 koolis - tundide alguseni jääb üks terve tund!

Tegelikkus
6.15 äratan ma Väikese Tüdruku üles, multikaid vaatama ja päkapikušokolaadi sööma.
7.00 jookseb Väike Tüdruk pesema ja kammima
7.05 on ta esikus nihelemas ja kolistamas, mõista andmas, et emme võiks üles kebida.
7.20 tõusen mina mossitades, olles 6.15 saadik asjatult uuesti magama püüdnud jääda. Väike Tüdruk mossitab, et minu tõttu jääb ta 'kooli hiljaks' ja paneb rõhutatult kiiresti õueriided selga. Ei mingit musitamist ja 'hea-päeva-soovimist'.
7.25 Väike Tüdruk jookseb kooli poole.
7.35 riided seljast ja klassiukse taha.
7.40 on Väike Tüdruk klassiukse taga, lootusega olla esimene. Tunni alguseni on 35 minutit.
8.15 algab esimene tund.


Nii et meil on siin igahommikused mossitamised...
Kompromiss ('tegelikkus') ei ole mõistlik ega meeldiv, kuid ma ei saa teda ju nii vara välja minna lasta... Ma ei tea, kas kooli uksed siis lahtigi on.
Ega õpetajad ka ei taha, et lapsed nii vara kooli tulevad...
Aga kui ma nõuaks 'enda moodi' hommikuid, oleks mossitamise asemel pahandamine ja pisarad-nuuksumine... Parem siis juba mossitamine.

3 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Räägitakse, et koolimajade uksed avatakse ametlikult 45 minutit enne tundide algust... kui see tõsi on, siis ei ole Väikesel Tüdrukul mingit mõtet tund aega varem koolimaja juurde jõuda ja veerand tundi külmetada.

karikate emand ütles ...

Vaat-vaat, ma räägin ka talle, et välisuks võib veel üldse kinni olla, aga ta on ikka minu peale pahane, et ma tal varem minna ei lase...
See on kuidagi seotud tema hilinemise- ja 'millestki ilmajäämise' kartusega...

Skarabeus ütles ...

Kas ta on ikka selline? See võib ju emalt "päritud" olla.:D
Minu ema oli selline igale poole tund varem kohalejõudja,aga mina seda tema suureks õnnetuseks ei "pärinud"...