teisipäev, 16. juuni 2015

Kuidas VT veganlus edeneb

Mõtlesin, et võib-olla mõnda teist huvitab VT eksperiment veganlusega.
Nüüd on ta vegan olnud kaks ja pool nädalat ja vast saab juba midagi järeldada.

Esiteks on päris kindel see, et ta sööb kordades rohkem! :D
Kui enne oli tema sööginõuks üks pisike must kohvitassi mahtu 'piaal', siis nüüd sööb ta tavalisest supitaldrikust ja vähemalt suppi võtab ta alati kaks taldrikutäit.
Ma ei osanud seda oodata ja olen tohutult rahul.

Teine asi - paistab et kõik söögid on talle järsku väga maitsema hakanud :D
Ta sööb ära, koputab minu toa uksele ja ütleb üle läve, et täna oli kohe eriti maitsev...
Nende kahe-kolme nädalaga on maitsemeel juba puhastunud ja teravdunud!

Samas, eks mina olen ju ka maiustustest eemal püsinud - kuidas ma ikka kommi kallal krabistan, kui tema ei saa, ja näiteks minul pole enam mingit magusaisu (või on see periood?) - ma võin vabalt ajakirjades toidupilte vaadata või näha mingit telereklaami ja see jätab mind külmaks. VT siiski väga igatseb justnimelt šokolaadi, aga ka jäätise järele. Mingeid vegan-kakaopalle ta (praegu veel) pätsida-maitsta ei soovi, aga see võimalus jääb, eks ma aeg-ajalt jälle lükkan selle talle nina ette :)  Ma tegelikult ei arva, et maius on väga oluline, kui iga päev puuvilju süüa, nii et väga võimlema pole mul sellal teemal mingit kavatsust hakata!


Esialgu on meie lõunasöökide menüü selline:

E - köögiviljasupp
T - isetehtud kuklid kookosvõiga
K-N riis ja indiapärane köögiviljakarri
R - köögiviljahautis
L - isetehtud kuklid kookosvõiga  (neid ta sööks küll iga päev... ma ütlesin, et palun väga, nende tegemine on nii lihtne - ma teen kaks päeva nädalas, sa tee millal isu tuleb, aga ta pigem sööb tatart ja porgandit :)   )
P - tatar kookosvõiga

Muudeks toiduaegadeks on puuviljad-köögiviljad, toorsalat ja ahjus kuivatatud leivapulgad, mida ma teen alati suure-suure hunniku - väikese pesukausitäie -, kui ahi kuklite jaoks juba kuumaks saab aetud. Sageli jääb lõunasöögist kellelegi midagi ka  õhtuks.
Kell viis joome kahe peale terve kannutäie sõbranna aiast pärit piparmünditeed ja jutustame :)

Selle eksperimendi algus on küll olnud väga ilus! :)



Pilt, hm, kusagilt internetist, äkki Yoganonymousest? Ei mäleta.

8 kommentaari:

Saara ütles ...

Pidin kohe kommenteerima tulema, et VT hädast välja aidata. Piimašokolaadi küll ei saa, aga tumedat šokolaadi küll. Tuleb ainult pakendilt hoolega lugeda, kas on piimavalku lisatud või mitte. Ja teiseks JÄÄTIST saab küll ja kohe palju :) No võib-olla mitte vanu lemmikuid, aga kaubanduses on nii marjasorbette kui ka soja- ja riisipiimast tehtud jäätiseid. Tuleb ainult katsetada. Sandra tegi just oma blogis ülevaate jäätistest (mina olen kaubanduses vähemalt üht veel näinud, mida seal mainitud pole - riisijäätis Rice) - http://www.taimetoit.ee/2015/06/suur-jaatiseeri-vegan-jaatised-eesti.html ja muidu on ka see blogi väga tore inspiratsiooniallikas vegan toitudeks.

karikate emand ütles ...

Oi, Saara, nii armas SInust.

Tumeda šokolaadiga on küll selline kurb lugu, et seda VT ei söö. Aga jäätiste-eri oli küll suurepärane! Ma isegi olen neid poes vaadanud ja 'smuutikest' oli VT nõus proovima, kuid mina pole nii kogenud nende kirjade lugemisel, et lihtsalt usuksin, et on vegan ja paljud neist jäätistest oleksin nagunii kõrvale jätnud, sest ma poleks elu sees usukunud, et nad ei sisalda midagi muud peale loodusliku ja taimse. Kunagi Manjana ütles, et üksi on raske veganlusega alustada - kui on tuttavaid, siis saab nii palju väiksema vaevaga teada, mis on vegan ja mis mitte. Kui Vegan-lehekülg need teised jätsid ka veganiks kuulutab, siis saan VT'le näidata seda lehekülge!!!
Sest ta ju teab, et mina ei tea midagi :D
Smuutikest ja draakonikest ikka jaksaks osta :)

Nii et suur tänu lingi eest! :)

Kai Klaarika ütles ...

Õudselt tore, et ta paremini sööb!! :)

Ma mõtlen iga päev u kolm korda ümber, et tahan olla vegan, ja siis jälle, et ei suuda ja pole mõtet jne.. Nüüd tuli jälle hoog peale, et mina oma tatrale täna hapukoort ei pane!

Šokolaadide ja kookide puudumine teeb elu raskeks küll.. Ritter Spordil on kaks sokolaadi, mis ei mõju nii "tumedana"- martsipaniga ja piparmünditäidisega. Muidugi on Ritter Sport kallim ka kui Kalevid ja Milkad :(
Ei tea, äkki sa juba tead, aga on olemas sojakoorepulber (Bon Soya oma), karp maksab alla 2 euro. Sellega saab putrusid jms valgendada ja koogitainaid teha.

Igatahes, väga inspireeriv postitus oli. Tore. Annab võitlusvaimu juurde :)

karikate emand ütles ...

Hehe, tuttav tunne see pideva ümbermõtlemise asi :D
Väga tore, kui julgustas ja inspireeris see postitus!

Ei, ma polnud sellest valgendajast kuulnud ega isegi mõtlema hakanud selle peale, kas oleks võimalik midagi sellist leida. Igatahes see tundub suurepärane mõte, sest midagi pole parata - ilma muna ja piimata jääb kuklite väljanägemine ikkagi vähem kuldne kui me harjunud oleme ja maitset piim parandab ju ka - mõneti on see küll harjumuse asi. Kui ma kuklid ahjust välja võtan, pooleks lõikan, kookosvõi vahele tõmban ja hammustan, siis on ka selline tunne, et eluski pole midagi paremat saanud :D - nagu alati ahjust võetud asjadega :D

Aga jaa, VT puhul on küll eriti super see, et ta sööb niiiii- niiii palju rohkem. Kui ma kolmapäeval suure potitäie riisi ja köögiviljakarrit teen, siis mõnikord ta sööb seda kolm korda: lõunal, pärastlõunal ja õhtul. Iga kord kiidab, et küll oli hea :)
Tõesti-tõesti - kui järjekindlalt kunstlikest maitsetugevdajatest eemale hoida, hakkadki nautima lihtsaid maitseid.

Mu õde sööb ka 'puhast toitu' - midagi paleo sarnast, ja tema ütleb ka, et kui ta mõne puuviljamaitselise kommi suhu paneb, siis see maitse on hea, kuid ta ei suuda sülgegi alla neelata, sest suus on hea, aga oma kõhtu ta seda küll ei taha. Ja ma tean seda tunnet! :)

Kai Klaarika ütles ...

Saiakesi peaks teoorias pruuniks tegema peamiselt suhkur, rasv ka. Ma viimane kord sain erakordselt kaunid saiad, kui panin veidi kõrgema temperatuuri kui 200 ja veel pöördõhu ka (see ju ka veel lisab kuumust). Rasvaks me ebatervislikud kasutame margariini, osad neist on piimata. Aga jah, suhkur ja rasv ka tainasse.

karikate emand ütles ...

No suhkrut ma panen 50 g pärmi kohta 4 teelusikatäit ja rohkem ei tahaks panna.
Rasvaga on nii, et vast tõesti asun tasapisi uurima, mis on täitsa vegan margariin, sest ma kasutan kookosrasva, aga see on üsna kallis (kuigi mulle tundub, et see on kuidagi tõhusam kui või-margariin, näiteks pudru sisse panin tavalist võid alati 4 korda rohkem kui praegu seda kookosvõid) ja üle 2 supilusikatäie ei raatsi kuidagi panna.

Kai Klaarika ütles ...

Jah, see sul on selline pärmi äratamise suhkur.. mis sa sest suhkrust kardad, sale inimene? :) 50g pärmi tundub ka muideks hull pärmikogus.. aga ehk sa teed armeele? Tee pärmipulk neljaks, pärmimaitset vähem ja pärm kestab kauem (sügavkülmas).

karikate emand ütles ...

Ahah, ma vähendan, ja vaatan, mis juhtub!
Pärmi maitse on mu kuklitel küll juures, kuid ma olen arvanud, et vähemaga tainas ei kerki.

Pärmiga seoses ma olen muretsenud eelkõige selle üle, et ükski vegan-leht ei teataks, et pärm on elus seen ja teda niimoodi elusast peast küpsetada on õel :D