pühapäev, 24. juuli 2011

Pahad lood

(Praegu ma alternatiivset päevikut ei pea, nii et märgin ajalukku minevaid sündmusi siia tallele...)




Noor, võimsa häälega andekas muusik Amy Winehouse leiti eile oma Londoni-kodust narkokokteili kätte surnuna. Kuna oma vanematega oli ta lähedane ja näib, et tema süda polnud lapsepõlves purustatud, siis ilmselt vajas ta alkoholi ja narkootikumide tuge kuulsuse ja tähelepanuga toime tulemiseks. Jah, andekus ei tee kedagi õnnelikuks, ammugi mitte tuntus ja tähelepanu. Olen näinud (põgusalt vaadanud) videoklippe, kus Amy joriseb nagu vana kõuts inna-ajal... eks ta oli koledasti purjus ja/või laksu all. Minu meelest on nii jube, kui sul on tohutu anne, mida tõepoolest on kahju ainult duši all ilmutada kui sellega saaks ometi liigutada ja rõõmustada paljusid inimesi, aga iseloom pole selline - suurte lavade oma. Amyt tundnud inimeste sõnul oli tegemist õrna ja südamliku natuuriga. Selline vist tõesti huilgavate ja hiljem nii kriitiliste inimtuhandete ette ei sobi. Kuulsus võib sellisel juhul olla nagu needus. Ma mõtlen ikka, et pole mõtet hoolida EDUST iseenesest – ainult sel juhul on edu hea, kui see toob meile rõõmu ja meelerahu, aga kui sageli seda juhtub?
Kui maailm oleks minu teha olnud, siis poleks meil ilmselt ühtegi geeniust, ainult „garaaži-bändid“ ja vanaema elutoaklaveri klimberdajad... nii et tore, et mul maailmakorralduse koha pealt sõnaõigust pole :p





Norras aga tulistas paremäärmuslasest mees mitukümmend last surnuks... Kui Amy liigvarajast surma kartsid teda tundvad inimesed juba aastaid ette, siis Norras toimunu oli täiesti ootamatu




Ma mõistan üpris hästi tolle blondi norra poisi mõningaid seisukohti. On ikka nõme lugu küll, kui riik võtab sisse tööjõudu, kes ei tööta, vaid laseb ’valgel mehel’* enda eest tööd teha - sest nii see muidugi on, kui põlisnorralaste palkadest võetakse maksud maha ja paras ports norrakate palgast/maksudest läheb islami immigrantide ülalpidamiseks, kes ise tööl käia ei taha. Ja kui inimene võtab ebaõiglaselt almust, siis ta paratamatult vihkab ja ka põlastab almuseandjat - "tänu kellele" ta sellises armetus (minu meelest - varga) olukorras on! See on hea, see näitab, et kuigi intellektuaalselt võib inimene inetusi teha (siin siis: valetab ennast teiste inimeste töötasu peale, teisele maale elama), siis südametunnistus ikka vaevab/on olemas. Muidugi ei minda omale maale tagasi, sest see poleks tulus. Niisiis jääb vimm valgete meeste suhtes, kes ise on nii lollid, et peavad oma tööga nende perekondi ülal. See, et lollidelt tulebki raha ära võtta, pole sugugi protestantidest ärimeeste idee - nii mõtlevad suured ja väikesed sullerid kogu maailmas. Oma viha valatakse välja põliselanikest naiste vägistamisega (statistika, millest rääkida ei tohi – pole ilus), varastamise, mäkerdamise, autode süütamise ja protestimisega selle vastu, et kristlikul maal, kuhu saabuti, on liiga palju ristiusu sümboleid, mis vaesusest ja puudusest räsitud hinge veelgi kriibivad.




Kuni raha jagub, on tegemist vaid ebaõiglusega. Kui aga endalgi jääb raha väheks, siis juba ülekohtuga, tundub mulle. Inglismaal on praeguseks juba tavaline, et noored üksikud täiskasvanud (25 - 40) elavad oma vanemate juures, sest need ajad on möödas, mil selles vanuses inimesed majalaenuga endale kodu osta said.




Mina kahjuks raha-asju ei mõista. Mulle tundub palju targem räpased tööd riigi poolt kõrgelt tasustada ja maksta see raha oma kodanikele. Milles probleem, kui koristaja saab peaaegu sama palju raha kui arst? Mina sellest aru ei saa. Kas keegi käskis arstiks õppida ja kõvasti rabada? Kui väikese palga eest keegi ei tee koristajatööd, siis ilmselt tuleb maksta suuremat. Kui arst tahab, võib ta ju ka ise oma elukutse koristajatöö vastu vahetada. Kas töötuid ülal pidada on nutikam?




Noh, peab olema, sest targemad on niimoodi otsustanud (ja see pole iroonia, mu vend I on mulle püüdnud raha-asju seletada, aga ma väsin neljanda sõna juures ära ja ei saa enam midagi aru).

Ma ise pelgan vägivalda lausa lapsikult... mmm, umbes nii et... minu meelest tuleks sõimaja tablettidega uimaseks nunnutiseks muuta, kallaletungi peale tuleks maalt välja saata ja tapmise peale kuumeneb mu aju lahendust otsides üle..., aga kuidagimoodi oleks mõistetav, kui see norra 'blondiin' oleks tulistanud immigrantide laagrit.

Kuidas kümnete laste tulistamine on tema radikaalsete põhimõtetega seotud - see jääb mulle ikka puhta segaseks... Vast oli noormees ise ka segane, siis ei saanudki sealt muud välja tulla kui üks segane lugu...


*Oh, ma tean, et edumeelsed ja haritud inimesed hakkasid õudusest kiljuma, lugedes sõnu 'valge mees' jms, aga mul pole aega siin jokutada ja ümmargusi sõnu otsida, mis tähendaksid kõike ja eimidagi. Muide, islamiusu põhimõtted mulle väga meeldivad... nii et mul pole selle seltskonna vastu absoluutselt mitte midagi. Kohe üldse mitte. Ja mul pole piisavalt infot, et arvata, et suurem osa neist on viilijad... pigem usun, et suurem osa on nõus töötama. Aga see probleemne 'väiksem osa' on praeguseks mitmes riigis katastroofiliselt suureks paisunud. Omavahel saavad nad hakkama, aga näib nii, et eurooplase ja muhameedlase mentaliteedid omavahel ei klapi. Mäletan tegelikult geograafiaentsüklopeediast, et ka Aafrika riikidesse rännanud muhameedlased peavad seal põliselanikega siiani sõdu, kuigi nad on neis riikides juba sadu aastaid elanud.**


**Jah, ma panin tähele, et antud juhul ei valanud verd (vähemalt seal saarel mitte) islami äärmuslased vaid norrakas ise.

Kommentaare ei ole: