pühapäev, 2. veebruar 2014

Käsi pulsil

Kõik räägivad, et meil tuleb nüüd koju ikka vererõhumõõtmise aparaat muretseda, et Mehel silma peal hoida. Räägivad, et see ei maksa palju - nii 40 euro kandis.

Noo, mina mõtlen, et ei tea... ei julge nagu kulutada praegu...
Mees ise ka on täitsa vastu...
Et mis me muud ikka teha saame, kui korralikult tablette võtta.
Ei teagi, kui kõrge vererõhu puhul tuleks arstile helistada - 220? 240?
Esimestel päevadel haiglas oli Mehe ülemine rõhk igatahes 260.

See 40 eurot polegi ju nii vähe.
Jaanuaris läks toidu peale 86,35 eurot ja kahe kokkuhoidliku inimese kohta on seda palju. Mees oli ju kodus ainult 6 päeva ja põhiliselt vitsutasime siin meie VT'ga. Eks me sõime tagasihoidlikult, aga kõike mis vaja - ikka sai tomatit, banaani ja hakkliha ka ostetud. Näiteks 2011 aasta jaanuaris toitsin kogu pere 90 euroga ära.
Tomatit ja hakkliha siis ei ostnud, tõsi küll...

Aga muude poodidega (ja taksos  - trallallaaa, öelge, mis tahate, aga mina suren mitmeks päevaks täiesti ära, kui pean Kaare peatusest sinna kopsukliinikusse-taastusravihaiglasse jalutama selliste ilmadega, ja kahe bussiga ka ei taha minna, sama tulemuse tõttu) kulus kokku 343,83. Lapsele tuli talvejope ära osta - olingi oodanud jaanuari allahindlusi, ja siis apteegis läks 54 eurot. Muud lahtrid olid lahjemate summadega, aga näiteks ka puhastusvahendeid ja igasugu hügieenitooteid (šampoonid-tampoonid, majapidamis- ja tualettpaber, pesupulber, äädikas katlakivi eemaldamiseks jne) läks ka 31 euro eest. Ja oota, mis ma näen, minu isiklikud asjad (nimelt: juuksevärv, ihupiim, veekindla ripsmetuši eemaldaja ja jumestuskreem - minu jaoks elementaarkaup) läks ka 28,80.
Nujah.

No vaat, igasuguste arvetega on juba teine lugu - neist maksin ainult Interneti.
Ahsoo, ja pank loomulikult krabas oma osa ära :D
Ei ole nad meile veel vastanud, kas annavad laenupuhkust. Muidugi, nad tahaksid otse Mehega asju ajada, aga teda ei saa kätte. Peaksingi veel täna vaatama Mehe kontole, kas on ametlik kiri tulnud äkki...


Oh, aga rääkida tahtsin ju hoopis sellest, et üleeile käisin meie toidupoes ja nägin 25 eurost vererõhumõõtjat müügil. Näppisin seda natuke, aga olen ju selline pikatoimeline ja poenimekirjas seda polnud ja mina hoian ju kramplikult oma listidest kinni, et vältida segadushoos tehtud otsuseid - nii jätsin ostmata. Aga kodus järele mõeldes tundus, et kui 40 euro juures kõhklesin, siis 25 euro juures peaksin ikka kindlasti ära ostma.

Ma pole harjunud küll Mehe tahte vastu tema raha kulutama, aga selle asjanduse puhul võib vist silma kinni pigistada?

Igatahes, mõeldud-tehtud, eile siis ostsingi ära ja mängisin sellega terve päeva.
Mõõtsin endal vist 6-7 korda vererõhku :D

Mul on viimastel aastatel olnud täiesti normaalne vererõhk, ikka nii 110 või 115, see ülemine.
Aga enesetunne küll hea olnud pole nende mõõtmiste ajal.
Ja kodus selle aparaadiga nikerdades hakkas mulle tunduma, et 110 on mul siis, kui olen just kohvi joonud ja süda klopib, või olen väsinud, aga pean tõusma ja siis pitsitab sees. Puhkeasendis või hea enesetunde juures on mul nii 95, see ülemine.

Jätsin aparaadi ööseks voodi kõrvale, et kui ma pühapäeva hommikul ilma kellata täiesti puhanuna ja kõige suurepärasema enesetunde juures ärkan, siis vaatan, mis näitab. Ja näitas 88/59.
Hee!
Üldiselt seda peetakse vist väga madalaks.
Aga tuleb välja, et kuigi arsti juurde mineku stress ja kohv tõstavad mu vererõhu 'normaalseks', ei tunne ma 'normaalse' vererõhuga end sugugi hästi, vaid hoopis sellise surema-hakkaja rõhk on mulle mõnus...

Muide, see aparaat mõõdab mingi 5 sekundi jooksul ka pulssi ja ilmselt korrutab selle siis... äää... kaheteistkümnega? Jah?
Igatahes mul tuli sellisel meetodil ehtne puhkava sportlase või mediteeriva joogi pulss - 59 lööki minutis.

Jah, minu loomulik olek on poolsurnu :p


***

Elupildike ka.


Toimetame täna hommikul VT'ga kahekesi sõbralikult vannitoas...

Mina värvin ripsmeid, vaatan oma kalbet nahka ja pomisen pooleldi endamisi: "Why am I so ugly, would you please tell me that?"

Ootamatult ajab seni sulnilt uksel kiikunud Väike Tüdruk lõua püsti, surub rusikas käed sirgelt alla ja kisendab hirmsa häälega: "Because you were born hideous, you piggy!" /sest sa juba sündisid peletisena, va põrsas!/

Hehe!

Klõnks!...

Thanks, beib!

:D


1 kommentaar:

yrt ütles ...

Palun, kas viitsiksid kirjutada, kuidas on võimalik, et terve kuu toidu peale kulub ainult 86,35? Oled ilmselt ülinutikas majandaja, see vääriks kohe eraldi postitust mu meelest, et mida te sööte:)