teisipäev, 27. oktoober 2020

Muusika: likviidsus / voolavus


 

3 kommentaari:

Skarabeus ütles ...

Autismist. Kuna mu lapse põõlõde on autistlik ja mul on temaga päris "puine" suhe, siis ma tuustisin selle nähtuse kohta ja leidsin artikli "Autistlik laps vajab teistsugust lähenemist".Seal on lause "Kui laps on eelnevalt teadlik,mis ja kus hakkab toimuma,kes on tegevuses osalejad,millal tegevus algab ja lõpeb ja mis sellele järgneb,on tal iseenese jaoks kergem luua teatavad laadi selguseid ja seoseid." No ja siis lahenes ära ka minu "probleem" väikse tüdrukukesega,ta nimelt terve aasta ei rääkinud minuga sõnagi,mitte mingil viisil,ka siis,kui ta üksinda minu juures oli...Ükskord ma "leppisin temaga kokku", et järgmisel kohtumisel ta RÄÄGIB minuga(?)Ta noogutas. Ja kujuta pilti---ta rääkiski siis,mitme kuu pärast,suure entusiasmiga.Ja pärast enam jälle mitte...Ent sellest artiklist meenus mulle VT,kes vist keeldub mingeid uusi maitseid proovimast ja ei lase tuulutada,kui t e m a seda ei taha? Ohh, kui põnev on maailm! Igatahes muutusin ma "teravsilmseks"!

Skarabeus ütles ...

Põõlõde? Kae nalja!

karikate emand ütles ...

:D

Jah, eks ta ole ... Autismi diagnoositakse juba nii palju, et vähemalt lasteaiakasvatajad tuleks küll õpetada selle ilminguid märkama, et emmed saaksid lapsi paremini mõista ja ei laseks end ja last häbistada (heasoovlikel) sugulastel, kes näevad ainult pirtsakat ja ära hellitatud last, nõudes lapselt käitumist, milleks ta suutelinegi pole. Kui autismist aru mitte saada, veedab autist oma päevad segaduses, häbis ja hirmus - ja mitte keegi meist ei tahaks seda isegi selle tasu eest, et me meeldime teistele inimestele veidike rohkem.

Samas - autist või mitteautist -, oleks hea meeles pidada, et "halvasti" käituv laps vajab abi, mitte hukkamõistu ja karistust. Ausalt öeldes pole vale rakendada seda teadmist ka täiskasvanute puhul :D




Muide, ma pisitasa olen nokitsenud uue, päevikute-paberipiltidega blogi kallal. Tahtsin sellele rohkem pühenduda uuest aastast - olin lootnud, et õpin tegema pilte, kus mingi osa fotost on terav ja mida kaugemale, seda udusemaks läheb, aga ... üldse ei jaga seda värki :D
Ma esialgu seal väga kirjutada ei kavatsegi, aga kui Sa (või keegi teine) tahad vaadata, kas ma elus ka olen, siis see uus blog on aadressil

https://paberikraam.blogspot.com/

Eks seal on hetkel ainult pildid mu 'lauake, mata end' toanurgakesest :)